۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

تولید قالب‌های ریخته‌گری با نانوسیلیکای ایرانی

اخبار صنعتی

تولید قالب‌های ریخته‌گری با نانوسیلیکای ایرانی تولید شده در شرکت صنایع نانوسیلیس ایساتیس میسر شد و این شرکت مدعی شد که این نانوذرات استحکام قالب‌ها را افزایش می‌دهد .

نانو سیلیکای تولید شده در شرکت صنایع نانو سیلیس ایساتیس در صنعت ریخته گری مورد استفاده قرار گرفت ( تولید قالب‌های ریخته‌گری با نانوسیلیکای ایرانی ) . استفاده از این نانو ذرات در صنعت ریخته گری موجب افزایش کیفیت قالب‌های ریخته گری می‌شود . این شرکت بطور ماهیانه حدود ۱۰ تن نانو سیلیکا تولید کرده و به فروش می‌رساند .

سخنان مدیر عامل شرکت ایساتیس ( تولید قالب‌های ریخته‌گری با نانوسیلیکای ایرانی )

مدیر عامل این شرکت بیان کرد : ” بیشترین کاربرد نانو سیلیکای ما در تولید کاشی‌ها و سرامیک‌ها است . شرکت ما به منظور توسعه بازار از ابتدای امسال وارد صنایع ریخته گری شده و هم اکنون بخشی از نانو سیلیکای مورد استفاده در این صنعت را تامین می‌کند . “

وحید اسلامی نصرت آبادی ، مدیرعامل شرکت صنایع نانو سیلیس ایساتیس بیان کرد : ” استفاده از این نانو ذرات در صنایع ریخته گری ، خواص مکانیکی قالب‌ها را بهبود بخشیده و تشکیل ترک‌ها و شکاف‌های مویرگی را در قالب‌ها به حداقل می‌رساند . بطور خلاصه می‌توان گفت که استفاده از نانو ذرات سیلیکا در ساخت قالب باعث افزایش استحکام آن‌ها می‌شود . با توجه به اهمیت این مسئله ( تولید قالب‌های ریخته‌گری با نانوسیلیکای ایرانی ) امیدوار هستیم بتوانیم در آینده سهم خود را در این صنعت افزایش دهیم . ”

مهندس اسلامی همچنین از استمرار استقبال صنایع کاشی و سرامیک از نانو سیلیکای این شرکت خبر داد و بیان کرد : ” در صنایع کاشی و سرامیک از نانو ذرات سیلیکا به منظور ایجاد زیبایی ظاهری استفاده می‌شود . مثلا در کاشی‌های نانو پولیش استفاده از این نانو ذرات موجب براقی و ایجاد خاصیت ضد لک در آن‌ها می‌شود . “

همکاری این شرکت با سایر شرکت‌ها ( تولید قالب‌های ریخته‌گری با نانوسیلیکای ایرانی )

این شرکت در سال‌های گذشته با شرکت‌های معتبری نظیر کاشی مهرام و کاشی تبریز همکاری داشته است و نانو سیلیکای خود را به این شرکت‌ها عرضه کرده است . امسال نیز دو شرکت کاشی الوند و کاشی سینا نیز به جمع مشتریان این شرکت افزوده شده‌اند .

مزایای نانو سیلیکای ایساتیس ( تولید قالب‌های ریخته‌گری با نانوسیلیکای ایرانی )

دو مزیت اصلی نانو ذرات سیلیکای تولید شده در این شرکت توجه بسیاری از شرکت‌ها را به خود جلب کرده است .

مزیت اول این نانو ذرات این است که امکان فرموله کردن آن برای صنایع گوناگون وجود دارد . یعنی این شرکت می‌تواند بسته به شرایط و نیاز تولید کننده فرمولاسیون نانو ذرات را تغییر داده و محصولی متناسب با خواسته مشتری ارائه کند . این در حالی است که امکان تغییر در فرمولاسیون در نمونه خارجی وجود ندارد و تولید کننده نمی‌تواند تغییری در نانو سیلیکای خریداری شده خارجی درخواست نماید . بطور خلاصه می‌توان گفت این شرکت ، نانو ذرات سیلیکای خود را به صورت سفارشی به تولید کنندگان و مشتریان خود ارائه می‌دهد . مزیت دوم این نانو ذرات قیمت کم و بازده بالای آن‌ها است ؛ همین امر باعث رقابت پذیر بودن این محصول در بازار شده است .

خلاصه خبر

استفاده از نانو ذرات سیلیکای شرکت صنایع نانو سیلیس ایساتیس در صنایع ریخته گری میسر گردید . استفاده از نانو سیلیکای ایرانی در صنایع ریخته گری موجب تولید قالب‌های مستحکم‌تر ( با شکاف‌ها و ترک‌های کمتر ) شده است .

منبع خبر : پایگاه خبری فناوری نانو ایران ( news.nano.ir )  

تاریخ انتشار خبر : ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹

کد خبر : ۱۰۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هجده =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می