۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

انتخاب مواد

انتخاب مواد

انتخاب مواد ( Materials Selection ) و یا انتخاب و شناسایی مواد بدون اطلاع از ویژگی های مختلف مواد مهندسی می تواند از جنبه های فنی و اقتصادی در بازار پر رقابت امروزی خسارت آور باشد .

ضرورت آشنایی با مباحث انتخاب مواد

گسترش روزافزون تکنولوژی و فناوری های تولید در دهه اخیر بر کسی پوشیده نیست . در حال حاضر تنوع مواد مورد استفاده در تولیدات صنعتی به حدی زیاد است که انتخاب صحیح ماده ی مناسب برای یک کاربرد خاص و یا کاربردهای معمولی امری چندان ساده نیست. این امر باعث می شود که برای انتخاب ماده ی مناسب با لیست بلندی از متریال مهندسی مختلف با ترکیب خواص متنوع روبرو شویم.

مشخص است که انتخاب مواد بدون اطلاع از ویژگی های مختلف مواد مهندسی می تواند از جنبه های فنی و اقتصادی در بازار پر رقابت امروزی خسارت آور باشد .

شناسایی صحیح مواد ، همانند انتخاب مواد ، از پایه های اصلی صنعت است . در درجه اول ، انتخاب صحیح روش آنالیز و سپس شناسائی نوع ماده، فازها و عناصر تشکیل دهنده و به طور کلی تحلیل نتایج، نیاز ناگزیر صنعت امروز می باشد. این تخصص در تمام کشورهای صنعتی و در حال توسعه از جایگاه بالایی برخوردار است.

شرکت پیشگامان توسعه مواد سام با بهره گیری از اساتید مجرب توفیق برگزاری دوره های تخصصی انتخاب و شناسائی مواد مهندسی به پیشگاه دانش پژوهان و فن آوران را دارد. بدون تردید برگزاری دوره های علمی و تخصصی در حوزه انتخاب مواد مهندسی ، در رشد و بالندگی صنعتی کشور عزیزمان نقشی انکار ناپذیر بر عهده دارد .

پیشرفت های چشمگیر سال های اخیر در زمینه مواد مهندسی ، نیازهای تازه ای برای آموزش انتخاب مواد مهندسی به وجود آورده است که دوره هایی در این زمینه می تواند پاسخگو بخشی از این نیازها باشد . لذا شرکت پیشگامان توسعه مواد سام امید دارد با برگزاری دوره های انتخاب و شناسائی مواد ، خدمتی هر چند اندک ، به جامعه علمی و صنعتی کشور داشته باشد .

آشنائی با دوره های انتخاب و شناسائی مواد

  • دوره آموزشی کاربرد و انتخاب فولادها بر مبنای کتاب کلید فولاد (Key to Steel)

کتاب کلید فولاد جامع ترین رفرنس (Reference) حاوی اطلاعات فولادها و آلیاژهای (Alloys) آنها و گنجینه ی مهمی از اطلاعات ناب مهندسی می باشد. ترکیب شیمیایی فولادها، خواص فیزیکی (Physical properties) و مکانیکی (Mechanical Properties) آنها، برخی از شرایط عملیات حرارتی (Heat treatment) آنها از مهمترین اطلاعاتی می باشند که در کتاب کلید فولاد جمع آوری شده است.

  • دوره آموزشی کار با نرم افزار اکسپرت (X’Pert High Score)

   تشخیص فازهای تشکیل دهنده فلزات (Metals)، سرامیکها (Ceramics) و یا هر ماده کریستالی (بلوری)، تعیین ساختار، محاسبه اندازه کریستالیت ها (بلورک ها)، محاسبه تنش باقیمانده، اطلاع از ثوابت شبکه از جمله مهمترین توانائی های نرم افزار ایکسپرت می باشد.

  • آشنایی کاربردی با علم مواد و عملیات حرارتی

در این دوره به صورت کامل و کاربردی اصول اولیه علم مواد (Materials Science) از کوچکترین جزء ماده یعنی اتم گرفته تا نحوه چیدمان منظم اتم­ها و شبکه­ های کریستالی تشریح شده و پس آشنایی با دیاگرام­های فازی، انواع عملیات­های حرارتی مورد استفاده در صنعت تشریح می ­شود. راجع به مفاهیمی مانند سختی و سختی پذیری بحث شده و دیاگرام­ های مرتبط با عملیات حرارتی توضیح داده می­ شوند. لازم به ذکر است بخشی از این دوره نیز به تشریح خواص مکانیکی مواد و تست­های مرتبط با آن اختصاص دارد.

جهت هماهنگی برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی حضوری و مجازی با شماره ۰۹۱۰۰۶۱۷۹۰۵ و ۰۹۱۲۷۶۰۳۵۲۳ تماس حاصل فرمائید.

برای اطلاع از دوره های هر ماه و تخفیف های ویژه ما را در شبکه های مجازی ( اینستاگرام و تلگرام ) دنبال نمایید.

صفحه اینستاگرام : https://instagram.com/sammaterial?igshid=w9jvr75cwm28

sammaterial@

کانال تلگرام : http://t.me/SamMaterial

انتخاب مواد