۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

تولید هواپیمای الکتریکی

تولید هواپیمای الکتریکی

تولید هواپیمای الکتریکی بدون سوخت ES – ۱۹ طی سال‌های آینده در شرکت هارت سوئد انجام خواهد شد و به گفته این شرکت این هواپیما دوستدار محیط زیست است .

جزئیات تولید هواپیمای الکتریکی

شرکت تولید کننده هواپیمای هارت ( Heart ) در سوئد بیان کرده است که تا نیمه سال ۲۰۲۶ ، نخستین هواپیمای الکتریکی خود را وارد بازار خواهد کرد . این هواپیما دارای ۱۹ صندلی است و برای مسافرت در مسیرهای کوتاه مناسب است . در ساخت این هواپیمای برقی از آلومینیوم استفاده شده است . مسیرهای سفر در نظر گرفته شده برای این هواپیما کشورهای موجود در شبه جزیره اسکاندیناوی و کشورهای نوردیک است ؛ گرچه ممکن است با گذشت زمان امکان سفر به آسیا و آمریکای شمالی هم فراهم شود .

مزایای تولید هواپیمای الکتریکی   

هدف از تولید این هواپیما و عرضه آن به بازار ، کاهش مقادیر دی اکسید کربن وارد شده به هوا است ؛ چرا که این هواپیما به هیچ نوع سوخت‌ فسیلی نیازی ندارد .

مدیر عامل این شرکت هواپیما سازی بیان کرد که تولید هواپیمای الکتریکی ، سفرهای هوایی را دستخوش تغییر زیادی خواهد کرد .

صنایع هوافضا حدودا ۳ درصد از آلاینده‌های CO۲ را تولید و به محیط زیست منتقل می‌کند . سفرهای هوایی با فواصل کوتاه ۴۰ درصد از این مقدار را به خود اختصاص می‌دهند . این در حالی است که هواپیمای الکتریکی ES – ۱۹ هیچ آلاینده‌ای تولید نمی‌کند و درصد CO۲ وارد شده به محیط زیست در آن صفر درصد است . از مزایای دیگر تولید هواپیمای الکتریکی ، می‌توان به کوچک بودن آن اشاره کرد . کوچک بودن و نداشتن آلاینده امکان استفاده از آن را در محدوده‌ی شهری فراهم می‌سازد . این هواپیما نسبت به سایر هواپیماها مقرون به صرفه‌تر است ؛ چرا که به هیچ سوختی نیاز ندارد . شرکت هارت هنوز در مورد بخش‌های ساخته شده از آلومینیوم در این هواپیما شفاف سازی نکرده است ؛ اما آنچه بدیهی و روشن است این است که بال‌ها و چارچوب‌های مورد نیاز در تولید هواپیمای الکتریکی از جنس آلومینیوم خواهند بود .

خلاصه خبر

ساخت هواپیمای برقی توسط شرکت هواپیما سازی هارت سوئد در طی سال‌های آینده انجام خواهد شد . این هواپیما به هیچ سوختی نیاز ندارد و هیچ آلاینده‌ای تولید نمی‌کند ؛ به همین دلیل بسیار مقرون به صرفه است .

منبع خبر : سایت اخبار فلزات ( metalsnews.ir  )  

تاریخ انتشار خبر : ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۹

کد خبر : ۷۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می