۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

روش جدید کشف معادن سنگ آهن

روش جدید کشف معادن سنگ آهن

روش جدید کشف معادن سنگ آهن توسط پژوهشگران دانشگاه آلبرتا ابداع شد و به زمین شناسان کمک کرد تا محل ذخایر سنگ آهن را سریع‌تر و بهتر شناسایی کنند .

جزئیات خبر روش جدید کشف معادن سنگ آهن

نتایج این بررسی در مجله جغرافیای طبیعت به چاپ رسیده است . در این مقاله بیان شده است که رسوبات سنگ آهن از سیالات ماگمایی بسیار غیر عادی ، که عناصر اصلی آن‌ها کربنات کلسیم و سولفات است ، تشکیل می‌شود .

به گفته نویسنده مقاله روش جدید کشف معادن سنگ آهن و استادیار گروه علوم زمین و جو ، متیو استیل مک ایننیس ، سیالاتی که باعث تشکیل رسوبات سنگ آهن می‌شوند شامل سنگ‌های آهکی و یا رسوباتی از نمک هستند که توسط یک فرآیند ذوب خاص و به کمک ماگما ( مواد مذاب درون زمین ) تولید می‌شوند .

نویسنده مقاله روش نوین کشف معادن سنگ آهن همچنین بیان کرد که از این نتایج می‌توان مستقیما در اکتشافات استفاده کرد . بر طبق این پژوهش ، همه زمین شناسانی که بدنبال معادن سنگ آهن هستند باید مناطقی را جست و جو کنند که سنگ‌های ماگمایی در آن‌ها در نواحی ( حوض‌های ) رسوبی حاوی سنگ آهن و نمک‌ها قرار دارند .

متیو استیل مک ایننیس ( محقق پروژه روش نوین یافت معادن سنگ آهن ) بیان کرد که سال‌های زیادی است  که معادن اکسید آهن بعنوان منابع آهن کشف و استخراج می‌شوند ، اما در سال‌های اخیر و با توسعه فناوری پیشرفته و بدلیل ترکیب این دخایر با عناصر کمیاب زمینی ( که از آن‌ها در تولید الکترونیک حیاتی و انرژی سبز استفاده می‌شود ) این معادن جذابیت بسیار بیشتری پیدا کرده است .

خلاصه خبر روش نوین یافت معادن سنگ آهن

مکانیزم تشکیل معادن اکسید آهن توسط پژوهشگران دانشگاه آلبرتا کشف شد . این امر به زمین شناسان کمک می‌کند تا محل ذخایر سنگ آهن را بهتر و سریع‌تر شناسایی کنند . از سنگ معدن آهن در ساخت فولادها و چدنها استفاده می شود.

منبع خبر : پایگاه خبری فولاد ایران ( http://www.ifnaa.ir )  

تاریخ انتشار خبر : ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۹

کد خبر : ۸۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می