۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

آموزش نرم افزار ایکسپرت Xpert high score

آموزش ایکسپرت اکسپرت Xpert high score

آموزش نرم افزار ایکسپرت Xpert high score جهت آنالیز کامل الگوهای پراش اشعه ایکس، شناسایی فازها، تجزیه و تحلیل نیمه کمی فازها و آنالیز کریستالوگرافی لازم است.

آموزش ایکسپرت دکتر مهدی زمانی

معرفی کلی نرم افزار ایکسپرت Xpert high score

اگر شما علاقه­ مند به بهبود دادن مواد یا توسعه آنها باشید، در مرحله اول باید شناخت دقیقی نسبت به آن مواد داشته باشید که اغلب این کار با درک الگوی پراش آنها صورت می­گیرد. نرم افزارXpert  با آنالیز کامل الگوهای پراش اشعه ایکس مواد، اطلاعات جامعی در خصوص ویژگی­های مواد در اختیار قرار می­ دهد که در ادامه به آنها می­پردازیم.

اطلاعات دریافتی از نرم افزار ایکسپرت Xpert high score

اطلاعاتی که نرم افزار در اختیار کاربر قرار می­دهد :

  • شناسایی فاز ها (phase identification)
  • تجزیه و تحلیل نیمه کمی فاز ها (semi-quantitative phase analysis)
  • رفتار الگو (pattern treatment)
  • محاسبات ساختاری (Structural calculations)
  • آنالیز کریستالوگرافی (crystallographic analysis)
  • آنالیز خوشه ای (cluster analysis)

و …

نرم افزار X’Pert HighScore Plus نسبت به ورژن قدیمی ایکس پرت دارای برتری هایی هست که در زیر به کلیدی ترین آنها می پردازیم :

  • نسل جدید و قدرتمند در تشخیص و جست­وجو انطباق ها
  • تجزیه و تحلیل کریستالوگرافی جامع
  • تجزیه و تحلیل داده با حجم بالا

در زیر تصویری از این برنامه به نمایش گذاشته شده تا با فضای کلی این نرم افزار آشنا شوید .

آموزش نرم افزار ایکسپرت Xpert high score

همانطور که در تصویر مشخص است، می توان هم زمان الگوی پراش چند نمونه را بررسی کرد و از روی الگوهای زیر هم ، درک بهتری از ترکیبات نمونه ها داشت. همچنین با فیلتر کردن عناصری که انتظار حضورشان در ماده­ مورد نظر میرود، میتوان به پیدا کردن نتیجه نهایی سرعت بخشید (در ادامه توضیحات بیشتری داده خواهد شد).

دیتا­بیس XRD چیست ؟

پراش اشعه ایکس (X-Ray Diffraction) ، یک روش آزمایش غیر مخرب است که برای تجزیه و تحلیل ساختار مواد بلوری استفاده می شود. تجزیه و تحلیل XRD ، از طریق مطالعه ساختار بلوری ، برای شناسایی فازهای بلوری موجود در یک ماده و در نتیجه آشکار سازی اطلاعات ترکیب شیمیایی استفاده می شود. شناخت فازها با مقایسه داده های به دست آمده نسبت به داده های مرجع به دست می آید.

پراش اشعه ایکس برای ارزیابی مواد معدنی ، پلیمرها ، محصولات خوردگی و مواد ناشناخته مفید است. در بیشتر موارد نمونه های مورد تجزیه و تحلیل توسط پراش پودر با استفاده از نمونه های تهیه شده به صورت پودرهای ریز خرد شده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

نحوه عملکرد و تجزیه و تحلیل XRD

این روش آزمون با هدایت پرتوی اشعه ایکس به یک نمونه و اندازه گیری شدت پراکندگی پرتو به عنوان تابعی از جهت خروجی انجام می شود. پس از جدا شدن پرتو ( پراکندگی ) که به آن الگوی پراش نیز گفته می شود ، ساختار بلوری نمونه را نشان می دهد( با مقایسه شدت پرتوها در پوزیشن های مختلف ۲theta° نسبت به نمونه الگوی نمونه های مرجع). سپس از روش تصفیه Rietveld برای توصیف ساختار بلوری استفاده می شود که به احتمال زیاد الگوی مشاهده شده را مشخص میکند. در برنامه ایکسپرت از کارت های ICCD استفاده میشود که در گذشته این کارت های XRD به صورت دستی بررسی میشدند که دقت و سرعت عمل در تحلیل نتایج XRD را پایین می­آوردند.

آموزش نرم افزار ایکسپرت Xpert high score در شرکت پیشگامان توسعه مواد سام

شرکت پیشگامان توسعه مواد سام با بهره گیری از اساتید خبره با سوابق درخشان صنعتی و همچنین فرهیختگان دانشگاهی با سوابق درخشان علمی، آموزش نرم افزار ایکسپرت Xpert high score (نرم افزار آنالیز پراش پرتو ایکس ایکسپرت) را به صورت خصوصی و گروهی برای دانش پژوهان و مهندسین به شکل حضوری و مجازی برگزار می کند.

آموزش Xpert high score

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می