۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

دومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران

اخبار آموزشی

دومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران ( Composite Application in Technology Conference ) توسط آزمایشگاه تحقیقاتی کامپوزیت واقع در دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران و با حمایت پایگاه سیویلیکا در تاریخ ۷ و ۸ آبان ماه ۱۳۹۹ بصورت آنلاین برگزار خواهد شد .

دومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران بدلیل شیوع ویروس کرونا بصورت غیر حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد . کمیته اجرایی همایش در تلاش است تا بر اساس امکانات زیر ساخت کشور و پلتفرم‌های موجود ، امکان ارائه مقالات پذیرفته شده بصورت بر خط را فراهم کند . بنابراین نحوه ارائه شفاهی مقالات پذیرفته شده بصورت بر خط یا ضبط شده یا ترکیبی از این دو حالت خواهد بود که به زودی به اطلاع شرکت کنندگان محترم خواهد رسید .

مختصری از شرایط شرکت در کنفرانس .

اهداف دومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران

  1. گسترش فناوری کامپوزیت در کشور بعنوان فناوری رده بالا و دانش بنیان .
  2. افزایش بکارگیری فناوری کامپوزیت در صنایع زیربنایی کشور .
  3. ایجاد فضای همکاری مناسب بین دانشگاه‌ها ، صنعت و دولت در حوزه‌های مختلف .

سایر اهداف دومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران به شرح زیر است .

  • آشنایی بهتر صنایع با پژوهش‌های کاربردی توسعه یافته در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی .
  • معرفی مشکلات و نیازهای صنایع به محققان و دانشگاهیان کشور .
  • بکارگیری توان علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی به منظور حل مشکلات مراکز صنعتی .
  • تفحص معظلات موجود در کشور در زمینه توسعه فناوری کامپوزیت .
  • فراهم نمودن زمینه مناسب جهت اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان بخش فناوری کامپوزیت در صنایع مربوطه . 

محورهای علمی دومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران

طراحی و تحلیل

تحلیل سازه‌ای ، مدلسازی و شبیه سازی ، تحلیل تصادفی ، قابلیت اطمینان ، دینامیک و ارتعاشات و ضربه ، خزش و خستگی ، تنش‌های پسماند ، مکانیک شکست ، تخریب عملکردی و سازه‌ای ، بهینه سازی چیدمان کامپوزیت و طراحی و تحلیل FGMها .

روش‌های تولید و آزمون

روش‌های تولید سازه‌های کامپوزیت ، آزمون‌های احراز صلاحیت ، تجهیزات و راه اندازی آزمون ، آزمون‌های غیر مخرب ، مشخصه سازی کامپوزیت‌ها ، مواد اولیه ، مواد افزودنی ، کنترل کیفیت ، روش‌ها و ابزارهای بازرسی ، قوانین و مقررات و استانداردها ، پایش سلامت سازه و بازرسی در محل .

زمینه‌های کاربرد

صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ، صنایع زیربنایی و ساختمان ، صنایع حمل و نقل ریلی ، صنایع حمل و نقل دریایی ، صنعت خودرو ، صنعت هوایی و فضایی ، صنایع نظامی ، صنایع پزشکی ، صنعت تولید و انتقال برق ، صنایع مبلمان شهری ، لوازم خانگی و صنایع ورزشی .

بازاریابی و استراتژی

مقایسه سازه‌های کامپوزیتی و سازه‌های سنتی ، مزایا و معایب سازه‌های کامپوزیتی ، رقابت پذیری سازه‌های کامپوزیتی ، افق آینده صنعت کامپوزیت در ایران ، چالش‌های توسعه صنایع کامپوزیت ، آینده توسعه تجارت و سرمایه گذاری در حوزه کامپوزیت ، مدیریت مالی در پروژه‌ها ، چالش‌ها در قراردادها و مناقصات و توافقات ، مدیریت ریسک و خطر و ایمنی .

عوامل طبیعی و محیطی ( محور دومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران )

حفاظت در برابر اشعه ماوراءبنفش ، طراحی در برابر شرایط دشوار ، سایش و خوردگی و تحلیل زلزله .

تعمیر و نگهداری

فرآیندها ، ترمیم سازه‌های بتونی با کامپوزیت ، ترمیم خطوط لوله خورده شده با کامپوزیت و مطالعات اقتصادی .

نانو فناوری در کامپوزیت ( محور دومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران )

روش‌های تولید نانو کامپوزیت‌ها ، مشخصه سازی آزمایشگاهی ، مدلسازی نانو کامپوزیت ، مدلسازی اتمی ، مدلسازی محیط پیوسته معادل و مدلسازی چند مقیاسی .

موضوعات خاص

پیشرفت‌های اخیر ، زمینه‌های کاربرد نو ظهور ، بازیافت کامپوزیت‌ها ، بایو کامپوزیت‌ها ، کاربرد الیاف طبیعی و مواد خود ترمیم شونده .

این کنفرانس به صورت رسمی برگزار خواهد شد و تمامی مقالات ارائه شده در این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و انجمن محتوی ملی به چاپ خواهد رسید . بنابراین متقاضیان محترم می‌توانند مقالات خود را با اطمینان کامل در این کنفرانس ارائه کنند . شرکت کنندگان محترم در این همایش می‌توانند با ارائه مقالات خود علاوه بر امتیازات علمی ، گواهی کنفرانس دریافت نمایند . در شکل زیر اطلاعات مفید و مختصری در خصوص این کنفرانس ارائه شده است .

این کنفرانس ۷ و ۸ آبان ماه ۱۳۹۹ بصورت غیر حضوری برگزار خواهد شد . محورهای علمی کنفرانس شامل طراحی و تحلیل ، روش‌های تولید و آزمون ، زمینه‌های کاربرد ، عوامل طبیعی و محیطی ، تعمیر و نگهداری ، نانو فناوری در کامپوزیت ، بازاریابی و استراتژی و موضوعات خاص می‌باشد . متقاضیان محترم برای شرکت در این کنفرانس بایستی به نکات ذیل توجه فرمایند .

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات : ۲ شهریور ماه ۱۳۹۹

اعلام نتیجه داوری چکیده مقالات : ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۹

آخرین مهلت ارسال مقالات کامل : ۴ مهر ماه ۱۳۹۹

اعلام نتایج داوری مقالات : ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۹

آخرین مهلت ثبت نام : ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۹

تهیه شده توسط گروه پیشگامان توسعه مواد سام

منبع خبر

[۱] https://www.symposia.ir/IRANCOPM02.

تاریخ خبر : ۱ تیرماه ۱۳۹۹

کد خبر : ۳۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 3 =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می