۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

آموزش نرم افزار Deform 3D

آموزش Deform 3D

آموزش نرم افزار Simulation and analysis of manufacturing process with Deform 3D از آنجا که نرم‌افزاری تخصصی برای مهندسین مواد و مکانیک است و در تجزیه و تحلیل فرآیند‌های شکل‌دهی، شبیه سازی فرایند‌های ماشینکاری، عملیات حرارتی، قالب ریزی و سایر فرایندهای شکل دهی مورد استفاده قرار می‌‌ گیرد، بسیار مورد اهمیت است.

آموزش نرم افزار DEFORM-3D که یک سیستم شبیه سازی قدرتمند است ، برای تجزیه و تحلیل جریان سه بعدی (۳D) فرآیندهای تشکیل فلز پیچیده طراحی شده است. آموزش DEFORM-3D ابزاری کاربردی و کارآمد برای پیش بینی جریان مواد در عملیات شکل گیری صنعتی بدون هزینه و تأخیر در آن است. DEFORM پرکاربردترین برنامه شبیه سازی در جهان توسط موسسات تحقیقاتی و تولیدکنندگان برجسته است.

کاربردهای آموزش نرم افزار Deform 3D

کاربردهای آموزش نرم افزار دفرم سه بعدی در موارد زیر می باشد :

  • قالب باز آهنگری (open die forging)
  • قالب بسته آهنگری (closed die forging)
  • اکستروژن (extrusion)
  • اتصالات مکانیکی (mechanical joining)
  • ماشین کاری (machining)
  • کوبش (compaction)
  • غلطک زنی (rolling)

و … .

DEFORM-3D یک “سیستم باز” است که انعطاف پذیری باورنکردنی را برای طراحان و تحلیل گرانی که روی طیف وسیعی از برنامه ها ، توسعه و تحقیقات کار می کنند ، فراهم می کند. DEFORM-3D از روال کاربری و متغیرهای تعریف شده توسط کاربر پشتیبانی می کند. قابلیت پیچیده این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل اتصال مکانیکی و تجزیه تنش جانبی را شبیه سازی کنند.

بر اساس روش اجزای محدود ، DEFORM بیش از دو دهه است که در کاربردهای صنعتی دقیق و قوی است. موتور شبیه سازی قادر است جریان دقیق تغییر شکل مواد و رفتار حرارتی را با دقت حیرت انگیز پیش بینی کند.

آموزش نرم افزار Deform 3D

تجزیه و تحلیل استرس مرده نشان داده شده است. حداکثر فشار اصلی با رنگ قرمز مشخص داده شده است. ویوپورت های کوچک، شکل گیری و تماس قالب را نشان می دهند.

در حالی که DEFORM-3D قابلیت های پیشرفته تجزیه و تحلیل را فراهم می کند ، رابط کاربری گرافیکی بصری است و یادگیری آن آسان است. یک رابط کاربری چندگانه “پیشرفته” ، ورودی داده هدایت شده را برای طیف گسترده ای از انواع فرآیندها فراهم می کند.

آموزش Deform 3D

این شبیه سازی شامل چندین ضربه چکش در چندین حفره قالب است. انتقال گرما در حین انتقال ، محل توقف و آهنگری محاسبه شد. DEFORM-3D اطلاعاتی مانند جریان مواد ، تشکیل بار ، انرژی ، فشار ، دما ، فشار ابزار و موارد دیگر را فراهم می کند.

DEFORM یک ابزار شبیه سازی قوی است که از روش المان محدود (the finite element method) (FEM) برای مدل سازی فرآیندهای پیچیده ماشین کاری در سه بعد استفاده می کند. یکی از جدیدترین فرآیندهایی که در DEFORM 3D- مدل سازی شده ، حفاری است.

اگرچه این برنامه می تواند نتایج مفیدی ایجاد کند ، به دست آوردن مداوم این نتایج بسیار دشوار است. این به این دلیل است که وقتی پارامترهای شبیه سازی به درستی تنظیم نشده باشند ، عموما کد در معرض خراب شدن است.

با شناسایی خطاها و خصوصیات متداول DEFORM ، کاربر می تواند سریع و کارآمد شبیه سازی های مفیدی را ایجاد کند.

برنامه های خانواده DEFORM محصولی از شرکت Scientific Forming Technologies  (SFTC) هستند که با استفاده از روش اجزای محدود ، هم عملیات شکل گیری فلز و هم ماشینکاری را مدل سازی می کنند. هدف از اولین برنامه DEFORM مدل سازی عملیات آهنگری بود.

با درک نحوه استفاده موثر از DEFORM ، می توان بهینه سازی پارامترهای فرآیند ، بهبود هندسه ابزار ، بهینه سازی مسیرهای ابزار یا به حداقل رساندن تشکیل حفره با حداقل زمان شبیه سازی را یاد گرفت.

Deform 3D

محیط عملکرد چندگانه DEFORM امکان شبیه سازی خودکار کل توالی فرآیند را فراهم می کند. این موارد با استفاده از ترکیبی از منوهای نمودار فلوچارت ، مبتنی بر جادوگر و پیشرفته تعریف می شوند. پیشرفت کامل تشکیل پنج مهره ایستگاهی که در بالا نشان داده شده است ، از ابتدا تا انتها ، با تنها یک کلیک روی دکمه “Run” شبیه سازی شده است.

آموزش نرم افزار Deform 3D در شرکت پیشگامان توسعه مواد سام

شرکت پیشگامان توسعه مواد سام با بهره گیری از اساتید خبره با سوابق درخشان صنعتی و همچنین فرهیختگان دانشگاهی با سوابق درخشان علمی، دوره آموزشی تجزیه و تحلیل و شبیه سازی فرآیندهای شکل دهی با نرم افزار Deform 3D را به صورت خصوصی و گروهی برای دانش پژوهان و مهندسین به شکل حضوری و مجازی برگزار می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزشی Deform 3D با واحد آموزش، تماس حاصل فرمایید:

شماره تماس: ۰۹۱۲۷۶۰۳۵۲۳ و ۰۹۱۰۰۶۱۷۹۰۵

آدرس شرکت: دانشگاه تربیت مدرس، مستقر در پژوهشکده فناوری اطلاعات

آموزش Deform

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفت =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می