۹ فروردین ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

آموزش نرم افزار کتیا CATIA

آموزش CATIA

آموزش نرم افزار کتیا CATIA که نرم افزاری پیشرو در زمینه مهندسی و طراحی در جهان برای برتری طراحی ۳D CAD (Computer Aided Design )  محصول است، بسیار مورد اهمیت است.

درواقع کتیا مخفف Catia : Computer Aided Three-dimensial Interactive Application)  میباشد.

کاربردهای نرم افزار کتیا

این نرم افزار برای طراحی ، شبیه سازی ، تجزیه و تحلیل و ساخت محصولات در صنایع مختلف از جمله هوا فضا ، خودرو ، کالاهای مصرفی و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود.

امروزه انواع مختلفی از نرم افزارهای مدل سازی ۳D برای انواع مختلف کاربران بسته به نیاز آنها ، از مبتدی تا حرفه ای وجود دارد. نرم افزار CATIA (برنامه سه بعدی تعاملی به کمک رایانه) یک راه حل کامل چند سکویی برای طراحی ، ساخت ، مهندسی ، سه بعدی و PLM با کمک رایانه است.

این نرم افزار در ابتدا برای استفاده در صنایع هوافضا تولید شده است، به همین دلیل ابزاری پیچیده در نظر گرفته می شود که قبل از هر چیز توسط مهندسان و طراحان در صنعت خودرو و هوا فضا مورد استفاده قرار می گیرد. بخش ساخت و ساز همچنین می تواند از این فناوری برای توسعه مدل های معماری بهره ببرد ، مانند مورد موزه گوگنهایم در بیلبائو ، که پیچیدگی های زیادی را در شکل خود دارد.

آموزش کتیا قادر به ایجاد مدلهای سه بعدی پارامتری و غیرپارامتری است. این برنامه با ویندوز ، سولاریس ، IRIX و HP-UX سازگار است. CATIA به زبان های انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی ، ژاپنی ، چینی ، کره ای و روسی موجود است.

آخرین نسخه (CATIA V5-6R2016) با بهبود بهره وری کاربر و سهولت استفاده مشخص می شود. همچنین سازگاری بالایی با نسخه های دیگر وانتقال نرم تری به ۳DExperience دارد. این نسخه تجربه همکاری برتر را فراهم می کند که در آن تیم ها می توانند با استفاده از صفحه نمایش واقعیت مجازی “plug and play” برای تعامل با محصول همکاری کنند. کاربران می توانند از بیش از ۸۰ ویژگی پیشرفته مانند طراحی اتاق، برنامه های طراحی شکل Generative و موارد دیگر استفاده کنند.

دوره آموزشی نرم افزار کتیا CATIA Software میز کار بسیاری را ارائه می دهد که می توان آنها را آزادانه به عنوان ماژول نامید. چند میز کار مهم وشرح مختصر عملکرد آنها در زیر آورده شده است:

Part Design

ضروری ترین میز کار مورد نیاز برای مدل سازی جامد است. این ماژول CATIA امکان طراحی دقیق قطعات مکانیکی ۳D با رابط کاربری بصری و انعطاف پذیر را فراهم می کند ، از طراحی در زمینه مونتاژ گرفته تا طراحی دقیق تکراری.

Generate Shape Design

به شما امکان می دهد تا با استفاده از ویژگی های سطح ، به سرعت هر دو شکل ساده و پیچیده را مدل کنید و بدین منظور آموزش سطح سازی در کتیا بسیار کاربردی است.

 مجموعه بزرگی از ابزارها را برای ایجاد و ویرایش طرح های شکل فراهم می کند. اگرچه ضروری نیست ، اما دانش در مورد طراحی قسمت در استفاده بهتر از این ماژول بسیار مفید خواهد بود.

Assembly

اصول ساختار محصول ، محدودیت ها ، و مجموعه ها و قطعات متحرک را می توان به سرعت یاد گرفت. این میز کار است که اجازه می دهد تمام قطعات را برای تشکیل یک ماشین یا یک جز متصل کنید.

Kinematics Simulation

شامل مجموعه ای از قطعات است که توسط یک سری اتصالات به هم متصل می شوند ، که به عنوان مکانیسم از آنها یاد می شود. این مفاصل تعریف می کنند که چگونه یک مجموعه می تواند حرکت را انجام دهد. این به بررسی فضای طراحی ماکتهای دیجیتال می پردازد. این میز کار نحوه حرکت یک ماشین در دنیای واقعی را نشان می دهد.

اینها تنها چهار میز از میز کارهایی است که CATIA ارائه می دهد. چند ماژول دیگر شامل ماشینکاری ، تجهیزات و سیستم ، طراحی و تحلیل زیرساخت ها و ارگونومی است و البته میز کار CATIA بسیار دیگری نیز وجود دارد که هرکدام در سبک خود مهم هستند.

نمونه ای از مدل سازی در CATIA  در تصویر زیر آورده شده است. همانطورکه مشاهده میکنید تمامی قطعات با تمام ریزه کاری شان طراحی شده اند.

آموزش کتیا CATIA

برای مثالی دیگر در تصویر زیر نمونه طراحی شده ای از یک الماس آورده شده است.

آموزش نرم افزار کتیا CATIA

آموزش نرم افزار کتیا CATIA در شرکت پیشگامان توسعه مواد سام

شرکت پیشگامان توسعه مواد سام با بهره گیری از اساتید خبره با سوابق درخشان صنعتی و همچنین فرهیختگان دانشگاهی با سوابق درخشان علمی، دوره آموزشی نرم افزار کتیا Catia Software را به صورت خصوصی و گروهی برای دانش پژوهان و مهندسین به شکل حضوری و مجازی برگزار می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزشی کتیا با واحد آموزش تماس حاصل فرمایید:

شماره تماس : ۰۹۱۲۷۶۰۳۵۲۳ و ۰۹۱۰۰۶۱۷۹۰۵

آدرس شرکت: دانشگاه تربیت مدرس، مستقر در پژوهشکده فناوری اطلاعات (IT)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 3 =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می