۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

آموزش نرم افزار آباکوس Abaqus

آموزش نرم افزار آباکوس

آموزش نرم افزار آباکوس Abaqus در مجموعه محصولات Abaqus Unified FEA راه حل ها و شبیه سازی های قدرتمند و کاملی را برای مشکلات مهندسی معمول و پیچیده ارائه می دهد که طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی را پوشش می دهد.

نرم افزار آباکوس Abaqus چیست؟

نرم‌افزار شبیه سازی آباکوس (ABAQUS) مجموعه‌ ای قدرتمند و کامل در حوزه طراحی فنی و مهندسی می باشد که بر پایه اصول روش اجزای محدود (FEM: Finite Element Method) شکل گرفته است. نرم افزار آباکوس (ABAQUS) توانایی بسیار بالایی برای حل مسائل ساده، خطی و غیرخطی، مکانیکی، استاتیکی، دینامیکی، سیالاتی و … دارد.

شبیه سازی

امروزه شبیه سازی محصول، اغلب توسط گروه های مهندسی با استفاده از ابزارهای شبیه سازی از فروشندگان مختلف برای شبیه سازی ویژگی های مختلف طراحی، انجام می شود. استفاده از چندین محصول نرم افزاری باعث ایجاد ناکارآمدی و افزایش هزینه ها می شود. SIMULIA مجموعه مقیاس پذیر محصولات تجزیه و تحلیل یکپارچه را ارائه می دهد که به همه کاربران ، صرف نظر از تخصص شبیه سازی یا تمرکز دامنه ، اجازه می دهد تا بدون از دست دادن اعتبار اطلاعات ، همکاری کنند و داده های شبیه سازی و روش های تأیید شده را به طور یکپارچه به اشتراک بگذارند.

SIMULIA

 SIMULIA مجموعه کاملی از راه حل های قدرتمند و واقع گرایانه است که کاربران را قادر می سازد رفتارهای واقعی محصول ، طبیعت و زندگی را کشف کنند. این شامل نرم افزارهای پیشرو و اثبات شده در صنعت، مانند Abaqus ،fe-safe ، Tosca ، Isight ، Simpack ، CST ،  XFlow و غیره است.

مجموعه محصولات Abaqus Unified FEA راه حل های قدرتمند و کاملی را برای مشکلات مهندسی معمول و پیچیده ارائه می دهد که طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی را پوشش می دهد.

در گروه های مهندسی صنایع اتومبیل سازی ، گروه های کاری قادر به در نظر گرفتن بارهای کامل خودرو ، لرزش دینامیکی ، سیستم های چند بدنه ، ضربه / تصادف ، استاتیک غیر خطی ، کوپلینگ حرارتی و اتصال صوتی – ساختاری با استفاده از یک ساختار داده مدل مشترک و فناوری حل یکپارچه هستند.

نرم افزارAbaqus   مجموعه نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل عناصر محدود و مهندسی با کمک رایانه است که در اصل در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. نام و نشان این نرم افزار بر اساس ابزار محاسبه چرتکه است.

فواید آموزش آباکوس Abaqus

  1. FEA و چند فیزیکی بودن (FEA and Multiphysics) :
  • خطی و غیرخطی (Linear and nonlinear)
  • فیزیک جفت شده (Coupled physics): ساختار صوتی ، حرارتی – الکتریکی و غیره
  • الکترومغناطیس و هیدرودینامیک ذرات صاف

۲. مواد پیچیده (Complex Materials)

لاستیک ، پلاستیک حرارتی ، فلزات پودر ، بافت انسان ، خاک ، کامپوزیت ها و موارد دیگر.

۳. مجامع پیچیده (Complex Assemblies)

پویایی ، کنترلها و رفتار مشترک انعطاف پذیر چند بدن

۴. تماس ، شکستگی و شکست (Contact, Fracture & Failure)

ترک ، ضربه و خرابی

۵. محاسبات با عملکرد بالا (High-Performance Computing)

مقیاس گذاری برای چرخش سریع و تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ

۶. آماده سازی مدل و تفسیر نتایج (Model Preparation and Results Interpretation)

ابزارهای اتوماسیون برای شخصی سازی گردش کار استاندارد

نسخه های مختلف نرم افزار آباکوس Abaqus

نسخه دانشجویی Abaqus برای استفاده شخصی و آموزشی به صورت رایگان در اختیار دانشجویان ، مربیان و محققان قرار دارد. Abaqus SE فقط در سیستم عامل ویندوز موجود است و از مدل های ساختاری تا ۱۰۰۰ گره پشتیبانی می کند. مجموعه کامل اسناد و مدارک در قالب HTML این ابزار را برای یادگیری Abaqus در دانشگاه یا در حال حرکت مناسب می کند.

Abaqus در صنایع خودرو سازی ، هوا فضا و محصولات صنعتی استفاده می شود. این محصول به دلیل قابلیت گسترده مدل سازی مواد ، در موسسات غیر دانشگاهی و تحقیقاتی در مهندسی محبوب است و همچنین قابلیت شخصی سازی برنامه ، به عنوان مثال ، کاربران می توانند مدل های مواد خود را تعریف کنند تا مواد جدید نیز در Abaqus شبیه سازی شود.

چرا آموزش نرم افزار آباکوس Abaqus مورد اهمیت است ؟

  • برای خواسته های بالا طراحی شده است
  • بهترین مجموعه تجزیه و تحلیل عناصر محدود غیر خطی
  • تجزیه و تحلیل تماس قوی
  • شبیه سازی های چند فیزیکی
  • رابط کاربری قدرتمند

Abaqus / CAE ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته Abaqus شبیه سازی را به راحتی ایجاد ، ویرایش ، نظارت ، تشخیص و تجسم کنید. رابط بصری ، آسان برای استفاده ، مدل سازی ، تجزیه و تحلیل و تجسم نتایج را در یک محیط واحد ادغام می کند. این امر کاربران را قادر می سازد تا به سرعت نرم افزار را بیاموزند و از بازدهی بالایی برخوردار شوند. Abaqus / CAE برای کاربرانی که با مهندسی رایانه آشنا هستند از تکنیک های مدل سازی پارامتریک و همچنین روش های سنتی تر پشتیبانی می کند.

تفاوت بین Abaqus و :Ansys

SIMULIA (ABAQUS) vs ANSYS

در تصویر زیر شبیه سازی یک ساختار تتراهدرال است که همانطور که مشاهده میکنید، به طور شگفت آور تصویر دوم که مربوط به abaqus است، می تواند مدل فوق را بدون هیچ گونه تغییری به صورت مشبک شبیه سازی کند. اما در تصویر اول که از نرم افزارANSYS آورده شده است، نمی تواند مدل فوق را با عناصر مشبک کند.

آموزش نرم افزار آباکوس Abaqus
ABAQUS Software
آموزش آباکوس
ABAQUS Software

آموزش نرم افزار آباکوس Abaqus در شرکت پیشگامان توسعه مواد سام

شرکت پیشگامان توسعه مواد سام با بهره گیری از اساتید خبره با سوابق درخشان صنعتی و همچنین فرهیختگان دانشگاهی با سوابق درخشان علمی، دوره آموزشی کار با نرم‌ افزار آباکوس   ABAQUS Software را برگزار می کند. این دوره به صورت خصوصی و گروهی برای دانش پژوهان و مهندسین به شکل حضوری و مجازی برگزار می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره ی آموزشی آباکوس ( آموزش حضوری و مجازی) با واحد آموزش شرکت، تماس حاصل فرمایید :

شماره تماس های واحد آموزش شرکت: ۰۹۱۲۷۶۰۳۵۲۳ و ۰۹۱۰۰۶۱۷۹۰۵

آدرس شرکت: دانشگاه تربیت مدرس، مستقر در پژوهشکده فناوری اطلاعات (IT)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می