۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

تولید ملات نسوز با نانو ذرات

تولید ملات نسوز با نانو ذرات

تولید ملات نسوز با نانو ذرات توسط محققان یکی از شرکت های دانش بنیان انجام شد و برای کاربرد و استفاده در صنایع کارخانجات ذوب القایی به بازار عرضه شد .

ملات‌ های نسوز پیشرفته و جرم ‌های نسوز بدون استفاده از سیمان و نانو باند از محصولات تولیدی این گروه صنعتی است .

نانو باندها جرم ‌های ریختنی هستند که معمولا در ساختار آنها از سیمان نسوز استفاده می‌شود .

این ملات ترکیبی از سیمان نسوز و دانه ‌های نسوز است که در صنایعی که در دمای بالا کار می‌کنند ، کاربرد دارد .

جزئیات خبر ” تولید ملات نسوز با نانو ذرات

در ساخت ملات نسوز ، کاربرد سیمان حذف شده و به جای آن از ” بایندری ” از جنس نانو مواد استفاده شده است . این بایندر باعث افزایش استحکام و مقاومت بتن و جرم ریختنی به مقدار ۳۰ الی ۵۰ درصد می‌شود .

ملات نسوز حاوی نانو ذرات ، باعث افزایش عمر و استحکام سطوح می‌شود . بهمین دلیل از این محصول در کارخانجات ذوب القایی بطور گسترده استفاده می‌شود .

تا بحال در صنایع مختلف از نمونه های خارجی این محصول استفاده می‌شد ؛ اما به علت تحریم ، واردات آنها با چالش هایی مواجه شد .

ادعا شده است که ملات نسوز تولید شده توسط این شرکت با نمونه خارجی برابری می‌کند . ترکیبات ملات نسوز ساخته شده توسط این شرکت شامل نانو ذرات سیلیس ، سیلیس کلوئیدی و آلومینای کلوئیدی است .

خلاصه خبر ” تولید ملات نسوز با نانو ذرات

تولید ملات نسوز حاوی نانو ذرات توسط یکی از شرکت های دانش بنیان بومی سازی شد . کاربرد ملات نسوز حاوی نانو ذره در کارخانجات ذوب القایی قابل توجه است . پیش از این بدلیل تحریم ها ، واردات این محصول به کشور دچار مشکل شده بود . اما با بومی سازی این محصول ، بسیاری از نگرانی های کارخانجات مرتبط برطرف شده است .

برای مشاهده تازه ترین اخبار صنعتی ایران و جهان به بخش اخبار صنعتی سایت شرکت پیشگامان توسعه مواد سام مراجعه نمائید .

منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران ” ایسنا “ ( www.isna.ir )  

تاریخ انتشار خبر : ۵ دی ماه ۱۳۹۹

کد خبر : ۳۱۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفده =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می