۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

بومی سازی دستگاه BET

بومی سازی دستگاه BET

بومی سازی دستگاه BET توسط شرکت توسعه حسگر سازان آسیا انجام گردید و ادعا شد که این دستگاه قادر است مساحت ویژه‌ی انواع مواد نانوساختار را اندازه گیری کند .

یک شرکت ایرانی ، دستگاه اندازه گیری سطح ویژه ( BET ) و تحلیل جذب و واجذب گاز را تولید و به بازار عرضه می‌کند . این دستگاه می‌تواند در مشخصه یابی حفرات نانو در صنایع مختلف بکار گرفته شود .

تست bet

یکی از شناخته شده ترین و مهمترین روش ارزیابی مواد متخلخل ، استفاده از روش آنالیز جذب و واجذب نیتروژن است . این روش که از تئوری Brunauer-Emmett-Teller معروف به BET استفاده می‌کند ، قادر است میانگین اندازه حفرات را  تخمین بزند .

جزئیات خبر ” بومی سازی دستگاه BET

شرکت توسعه حسگر سازان آسیا دستگاهی تحت عنوان NanoSORD تولید و به بازار عرضه می‌کند . از قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به اندازه گیری سطح ویژه BET ، جذب شیمیایی ، دفع و احیای برنامه‌ ریزی شده دمایی برای تعیین ویژگی‌های مواد نانوساختار اشاره کرد .

مهمترین خصوصیاتی که می‌توان با استفاده از این دستگاه اندازه گیری کرد در ادامه مطرح شده‌ است .

۱- اندازه گیری سطح BET

۲- توزیع و دانسیته موقعیت های فعال .

۳- خصوصیات جذبی نانوذرات

۴- مکانیزم و دمای احیای نانو اکسیدهای فلزی .

کاربرد دستگاه bet

این دستگاه یکی از پرکاربردترین ابزارها در تعیین خصوصیات مواد نانوساختار ، مانند  نانوذرات فلزی ، اکسیدهای فلزی ، اکسیدهای سولفیدی ، نانولوله ها ، نانوالیاف ، نانوجاذب ها و غیره است .

مزایای تست bet

این روش از نظر تجربی در قیاس با روش های طیف سنجی ، دیگر ارزان تر و ساده تر است ؛ علاوه بر این ، تفسیر و تحلیل نتایج بدست آمده از آن از نظر کمی و کیفی به نسبت ساده است .

دستگاه bet چیست؟ و چرا به بومی سازی دستگاه BET نیازمندیم؟

از این دستگاه در بخش نانوتکنولوژی برای تعیین و شناسایی خصوصیات مواد نانوساختار از جمله نانوذرات ، نانوالیاف ها ، نانوکاتالیست ها ، نانولوله ها ، نانوفیلتر ها ، نانوجاذب ها و غشاءها استفاده می‌شود . یکی از مهمترین ابزارهای آنالیز آزمایشگاهی ، دستگاه BET است که وجود آن در تمام مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های فعال در حوزه فناوری نانو احساس می‌شود .

مزایای دستگاه BET ایرانی

دستگاه ساخته شده توسط این شرکت ، قادر است مساحت ویژه مواد نانوساختار ( اندازه ۱ تا ۳۰۰ نانومتر ) را در محدوده متر مربع بر گرم تعیین کند . این دستگاه قابلیت اتصال به دستگاه های GC و FTIR را دارد .

خلاصه خبر ” بومی سازی دستگاه BET

دستگاه اندازه‌گیری سطح ویژه  (BET) توسط شرکت ایرانی توسعه حسگر سازان آسیا تولید و به بازار عرضه می‌شود . از این دستگاه می‌توان در صنایع مختلف برای مشخصه یابی نانوحفرات استفاده کرد .

برای مشاهده تازه ترین اخبار صنعتی حوزه‌های مهندسی مواد به بخش اخبار صنعتی سایت شرکت  پیشگامان توسعه مواد سام مراجعه نمائید .

منبع خبر : پایگاه خبری فناوری نانو ایران ( news.nano.ir )  

تاریخ انتشار خبر : ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۹

کد خبر : ۲۶۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می