۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر کسب و کار

تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر کسب و کار

تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر کسب و کار های آینده و همچنین اهداف و مزایای انقلاب صنعتی چهارم به همراه جزئیات بیشتر در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است .

انقلاب صنعتی چهارم چیست ؟

انقلاب صنعتی چهارم در واقع همان انقلاب در فضای مجازی است . انقلاب صنعتی چهارم یا نسل چهارم صنعت شامل ماشینی شدن تولید و مبادله داده‌ها در فناوری‌های تولیدی در فضای مجازی است . به بیان ساده‌تر همگرایی و هم سویی تولیدات صنعتی و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات با یکدیگر بعنوان انقلاب صنعتی چهارم معرفی شده است .

انقلاب صنعتی چهارم چه اهدافی را دنبال می‌کند ؟

اهداف انقلاب صنعتی چهارم و تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر کسب و کار در ادامه بیان شده است . نسل چهارم صنعت یا همان انقلاب صنعتی چهارم یکی از رایج‌ترین موضوعات در بین جلسات دانشگاهی و اجتماعات صنعتی در اتحادیه اروپا مخصوصا آلمان است . اهداف اصلی این انقلاب عبارتند از :

۱ – در دسترس پذیری و قابلیت استفاده از اینترنت و اینترنت اشیا

۲ – یکپارچگی و انسجام فرآیندهای فنی و فرآیندهای کسب و کار در شرکت‌ها

۳ – نگاشت و تحریر دیجیتالی و مجازی سازی جهان واقعی

۴ – گسترش کارخانه‌های هوشمند شامل تولیدات صنعتی هوشمند و محصولات هوشمند .

انقلاب صنعتی چهارم چه مزایایی دارد ؟

مزایای انقلاب صنعتی چهارم و تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر کسب و کار در ادامه متن مطرح شده است . بر طبق تحقیقات انجام شده نسل چهارم صنعت یا همان انقلاب صنعتی چهارم می‌تواند نقش موثری را در کاهش هزینه‌های صنعتی ایفا کند . با گسترش نسل چهارم صنعت هزینه‌های تولید به میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد ، هزینه‌های پشتیبانی و لجستیک به میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد و هزینه‌های مدیریت کیفیت به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد . پس می‌توان گفت یکی از مهمترین مزایای انقلاب صنعتی چهارم کاهش هزینه‌ها در کسب و کارها است . از دیگر مزیت‌های انقلاب صنعتی چهارم می‌توان به کاهش زمان عرضه محصولات به بازارها ، پیشرفت در فرآیند پاسخگویی به مشتری ، امکان تولیدات فراوان و انبوه بدون توجه به افزایش هزینه‌های تولید ، ایجاد محیط کاری منعطف‌تر و دوستانه‌تر و استفاده کارآمدتر و موثرتر از انرژی و منابع طبیعی اشاره کرد . پیش بینی شده است که نسل چهارم صنعت قادر خواهد بود بهره وری کسب و کارها را تا ۳۰ درصد افزایش دهد .  

خلاصه خبر ” تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر کسب و کار “

انقلاب صنعتی چهارم که نسل چهارم صنعت هم نامیده می‌شود به فرآیند هم سو شدن تولیدات صنعتی و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات گفته می‌شود . این انقلاب صنعتی اثرات و پیشرفت‌های چشمگیری را بر کسب و کارها ایجاد می‌کند . یکی از مزیت‌های اصلی نسل چهارم صنعت کاهش هزینه‌های موجود در کسب و کارها است . با توجه به اهمیت این موضوع در جهان اتحادیه اروپا سرمایه گذاری عظیمی را به این بخش اختصاص داده است .

برای مشاهده سایر خبرهای صنعتی ایران و جهان به بخش اخبار صنعتی سایت شرکت پیشگامان توسعه مواد سام مراجعه کنید .

منبع خبر : خبر گزاری تسنیم ( www.tasnimnews.com )  

تاریخ انتشار خبر : ۷ آذر ماه ۱۳۹۹

کد خبر : ۲۲۵۵

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دوازده =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می