۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

عرضه آند با پوشش نانو ساختار

عرضه آند با پوشش نانو ساختار

عرضه آند با پوشش نانو ساختار توسط شرکت آتیه پردازان ظهور شریف و با هدف الکترولیز آب دریا و گند زدایی آب برج‌های خنک کننده در صنایع پتروشیمی انجام شد .

جزئیات خبر عرضه آند با پوشش نانو ساختار

این شرکت قصد دارد سیستمی مجهز به آند که دارای پوششی نانو ساختار است را به بازار عرضه کند . از این سیستم می‌توان در فرآیند الکترولیز آب دریا و همچنین گند زدایی آب‌ برج‌های خنک کننده در صنعت پتروشیمی استفاده کرد . شرکت پتروشیمی مبین در سال گذشته از این تکنولوژی برای حذف مواد زائد از آب برج‌های خنک کننده استفاده کرده است .

هدف از انجام فرآیند الکترولیز

هدف از عرضه آند با پوشش نانو ساختار و الکترولیز آب دریا تولید هیدروژن و یا استخراج سدیم هیپوکلریت است . از هیدروژن بدست آمده از فرآیند الکترولیز آب دریا در بسیاری از کاربردها از جمله سلول‌های سوختی استفاده می‌شود . سلول‌های سوختی قادر هستند انرژی و برق مصرفی مناطق مختلف را تامین کنند . سدیم هیپوکلریت تولید شده در فرآیند الکترولیز آب دریا نیز در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و می‌تواند مشکلات ناشی از رسوب و خوردگی در لوله‌ها و قطعات مورد استفاده در این صنایع را کاهش دهد .

معرفی فرآیند الکترولیز بعنوان هدفی از عرضه آند با پوشش نانو ساختار

در این فرآیند از دو الکترود و یک جریان الکتریکی مستقیم استفاده می‌شود . در فرآیند الکترولیز منبع جریان الکتریکی با یک جریان مستقیم به دو الکترود که در آب قرار گرفته‌اند ( آند و کاتد ) متصل می‌شوند . در نتیجه آب تجزیه می‌شود و در کاتد گاز هیدروژن و در آند گاز اکسیژن تولید می‌شود . الکترودهای مورد استفاده در فرآیند الکترولیز آب دریا بهتر است از جنس اکسیدهای فلزی ( گروهی از سرامیک‌ها ) مختلط باشند . این اکسیدها معمولا نرخ سایش پایینی دارند و هندسه و ابعاد آن‌ها تقریبا ثابت باقی می‌ماند . این الکترودها از اکسید مواد گران قیمت مانند پلاتین ، روتنیوم و ایریدیم ساخته می‌شوند .

مزیت عرضه آند با پوشش نانو ساختار

اعمال پوشش نانو متری ( حدود ۲۰ نانو متر ) تولید شده توسط شرکت آتیه پردازان ظهور شریف ، موجب کاهش مقدار مصرف عناصر کاتالیستی گران قیمت می‌شود .

شرکت آتیه پردازان ظهور شریف از جمله شرکت‌های دانش ‌بنیان و تولید کننده تجهیزات با فناوری بالا در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی است .  این شرکت که موفق به ارائه این فناوری شده است یکی از شرکت‌های پیرامون دانشگاه صنعتی شریف است .

خلاصه خبر عرضه آند با پوشش نانو ساختار

شرکت آتیه پردازان ظهور شریف آندی را با پوشش نانو ساختار به بازار عرضه کرده است که می‌تواند در فرآیند الکترولیز آب دریا و گند زدایی آب‌ برج‌های خنک کننده در صنعت پتروشیمی کمک کننده باشد . این آند پوشش دهی شده توسط این شرکت می‌تواند بازده کاری کاتالیست‌های گران قیمت را افزایش ‌دهد .

منبع خبر : پایگاه خبری فناوری نانو ایران ( news.nano.ir )  

تاریخ انتشار خبر : ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹

کد خبر : ۱۶۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + نه =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می