۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پیشگامان توسعه
مواد سام,مواد سام,مواد سام

تولید میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM )

اخبار صنعتی

تولید میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) توسط شرکت نانو سیستم پارس و استفاده از آن در دانشگاه‌های برتر کشور گزارش شده است .

به گزارش ایسنا شرکت نانو سیستم پارس موفق به ساخت میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) ایرانی شده است . این میکروسکوپ نسبت به نمونه خارجی قیمت کمتری داشته و کارایی آن با نمونه خارجی تقریبا برابری می‌کند .

به گزارش ایسنا یک شرکت داخلی ( ایرانی ) میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) تولید کرده است که تاکنون در دانشگاه‌های صنعتی شریف ، تهران و تبریز مورد استفاده قرار گرفته است . میکروسکوپ‌های تولید شده توسط این شرکت ایرانی تاکنون به کشورهای بولیوی ، ونزوئلا ، پاکستان و کوبا صادر شده است .

شرح خبر تولید میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM )

طبق گفته‌های رضا صابر ، مدیر عامل شرکت نانو سیستم پارس ، با استفاده از این میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) می‌توان از سطوح نانو متری تصویر برداری کرد . این ابزار علاوه بر این ، قابلیت اندازه گیری سایز و طیف سنجی و همچنین امکان انجام لیتوگرافی یا حکاکی و جابجایی مولکول‌ها و اتم‌ها در خلاء را دارد .

وی افزود نزدیک به ۱۴۰ عدد از این میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) به فروش رسیده است که بخشی از آن به کشورهای مختلف صادر شده است و هم اکنون نیز در حال رایزنی برای فروش به کشور چین هستیم . شکل زیر تصویری از نمونه ایرانی میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) را نمایش می‌دهد .

میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) ایرانی .

به گفته دکتر صابر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران این میکروسکوپ نیروی اتمی قابلیت تصویر برداری از همه سطوح و مواد ( مانند مواد زیستی و رسانا ) را دارد .

وی با اشاره به اختلاف قیمت در میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) تولید شده ایرانی با نوع خارجی آن ، کارکرد اصلی این دستگاه را مشابه نوع خارجی عنوان کرد . وی فرمود قیمت دستگاه تولید شده در شرکت ما یک سوم دستگاه مشابه کره‌ای و یک دهم دستگاه مشابه آمریکایی است اما کیفیت تصویر برداری آن تقریبا مشابه نمونه خارجی است  .

شرکت نانو سیستم پارس دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) ایرانی را تولید کرده است و در حال حاضر حدود ۱۴۰ عدد از این میکروسکوپ نیروی اتمی ( AFM ) را به فروش رسانده است . این ابزار تاکنون به چند کشور صادر شده و این شرکت در تلاش است تا صادرات این دستگاه را به کشور چین عملی کند . قیمت این دستگاه ایرانی بسیار کمتر از نمونه خارجی است اما کیفیت و کارکرد آن تقریبا با نمونه خارجی برابری می‌کند .

تهیه شده توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام

منبع خبر

[۱] https://www.isna.ir/news .

تاریخ خبر : ۶ شهربور ۱۳۹۹

کد خبر : ۱۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهارده =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی مبدل های حرارتی بر اساس استاندارد TEMA و نرم افزار HTRI

آموزش نرم‌افزار HTRI

با آموزش نرم‌افزار HTRI می توانید انواع مختلف تجهیزات انتقال حرارت مانند مبدلهای حرارتی، کوره ها و … را طراحی، شبیه سازی و ارزیابی کنید.

آموزش مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی

آموزش سیستم مدیریت خوردگی باعث کاهش هزینه ­های مستقیم و غیر مستقیم خوردگی، کنترل و پایش خوردگی در شرکتها، سازمانها و صنایع کشور می شود.

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی

دکتر مهدی زمانی (Dr Mehdi Zamani) (دکتر مهدی الزمانی) کارآفرین، مدرس و کوچ کسب و کار و نیز مشاور در زمینه خوردگی، انتخاب مواد و پوشش ها دارای دکتری مهندسی مواد_ شناسایی، انتخاب و روش ساخت مواد مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران می باشد.

دوره آموزشي شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات صنعتی

دوره آموزشی شیرآلات ( ولو ) صنعتی (Industrial Valve Training Course) توسط شرکت پیشگامان توسعه مواد سام برای شرکتهای مختلف در سراسر ایران برگزار می